Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 39

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 34

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 39

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 34

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 39

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 34

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 39

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 34

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 39

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 34

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 39

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 34

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 39

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 34

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 39

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 34

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 39

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 34

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 39

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 34

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 39

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /sata2/home/users/vkkp/www/www.vk-kp.info/libraries/mavik/thumb/resizetype/abstract.php on line 34

У мистецькому корпусі КПНУ ім. Івана Огієнка 11 жовтня 2018 року відбулася надзвичайна  за своїм форматом і винятковістю мистецька подія – майстер-клас італійського художника та реставратора Джованні Тонеллі!

Зустріч відбулася у рамках міжнародного творчого проекту кафедри образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та реставрації творів мистецтва "Мистецтво без кордонів". Подія була публічною і зайвий раз підтвердила назву і гасло проекту, про те, що мистецтво і справді не має меж, кордонів, віку і будь-яких рамок. Всі бажаючі, серед яких були викладачі та студенти кафедри, представники  інших закладів художньої освіти нашого міста, запрошені гості, просто вільні слухачі  мали чудову можливість живого і безпосереднього спілкування з сучасним художником світового рівня. Джованні Тонелли – італійський художник та реставратор, керівник приватної художньої школи і реставраційної майстерні міста Сан Бенедетто. Він входить до 100 найвідоміших італійських художників сучасності. Провадить дуже активну творчу і суспільну  діяльність, як практикуючий художник і реставратор предметів старовини, а також як популяризатор  творчих ідей що до останніх надбань у площині сучасного реставраційного і дизайнерського мистецтва.  Художник має на своєму рахунку безліч мистецьких проектів і втілених у приватних замовленнях  дизайнерських ідей. Маестро Джованні Тонеллі реставрував раритетні речі з колекції таких відомих людей як Елтон Джон, Жан Луї Рено та виконував роботи на замовлення Ватикану.

Географія його майстер-класів є дуже великою – це країни Західної Європи, Америка, Китай. Його запрошують на міжнародні зустрічі, конференції, пленери як фахівця з останніх надбань реставраційної діяльності, як консультанта з питань відновлення та реконструкції раритетів, як цікаву людину-ентузіаста своєї справи, яка щиро ділиться  своїм велетенським  теоретичним досвідом і практичними секретами улюбленої справи!

Усі присутні на зустрічі були приголомшені жвавістю маестро Джованні, його щирістю у своєму прагненні ділитися майстерністю і навчати, його відвертістю у розкритті нюансів сучасних реставраційних технік  з одночасним глибоким зануренням у історичне коріння технологій улюбленої справи. Так, наприклад, одна з найулюбленіших технік Тонеліі – скальола. Скальола – особливий вид штукатурки, яка замінює використання натурального каміння в личкування архітектурних поверхонь, а також художню мозаїчну інкрустацію з мармуру та напівкоштовного каміння. Назва походить від італійського «scaglia» (луска) – місцевої назви мінералу селеніту (прозорий гіпс, одна з форм вапняку), який видобувається в Альпах і застосовується як наповнювач штукатурної суміші. Прийнято вважати, що історія використання штукатурної суміші, яка імітує кам'яне личкування  бере свій початок у античності, однак у відомому для нас вигляді технологія скальоли виникла на рубежі ХVI-XVII віків. Її винахідником вважається майстер з Італії – Гвідо Фассі, який мешкав у місті Карпі, регіону Емілія-Романья. Місто Карпі стало столицею цього ремесла. Тут у техніці скальола створювалися панелі для декору храмів, а також виготовлювалися невеликі картини, панно, полиці і стільниці, декоративні вкладки для меблів, скрині і скриньки.

Розквіт мистецтва скальоли пов'язаний з добою Бароко. В XVIII столітті центр ремесла перемістився у Флоренцію. Саме тут майстри скальоли змагалися з майстрами другої дуже відомої декоративної техніки «pietra dura (флорентійська мозаїка з пластин напівкоштовного каміння). У Флоренції мистецтво скальоли зазнало нечуваної височини і наблизилося у своєму розвитку до живопису. У той час творіння  італійських майстрів користувалися величезним попитом  по всій території Європи від Італії до Англії.

У ХІХ столітті апогеєм розвитку техніки імітації кам’яного облицювання і штучного мармуру стала творчість  декоратора Томаса Кершоу. Його називали геніальним імітатором. І хоча працював він тільки у Великобританії але здобув собі світову славу. У Росії технологію скальоли запровадив архітектор Джакомо Кваренгі. Тут її стали називати – оселковий мармур. Саме з таким матеріалом працювали зодчі, будівельники Петербургу: Баженов, Камерон, Монферан, Растреллі та ін.

Маємо цікавий приклад оздоблення у техніці скальола і у нашому регіоні. Так, наприклад, дуже відомий садово-палацовий комплекс у Маліївцях. Екcтер’єрне оздоблення самого палацу виконано у техніці скальоли – художнього імітування фактури натурального каміння, переважно мармуру.

Художнє оздоблення у техніці скальоли віднайшло своє місце у різних архітектурних стилях, починаючи від бароко і палладіанства, до неокласицизму, еклектики, стилю модерн і арт-деко.

У наш час у техніці скальола працює дуже невелика кількість творчих і реставраційних майстерень. Сучасні майстри працюють у одній з двох категорій. Одні намагаються створювати вироби за допомогою історичних рецептур та матеріалів, які були доступні майстрам минулого у різних країнах Європи і є дуже коштовними у наш час. Другі використовують сучасні в’яжучи  матеріали (цементи, магнезити, полімери та ін.) сучасні наповнювачі і пігментні речовини, завдяки чому зростає здатність суттєво поширити сферу застосування цієї техніки.

Маестро Джованні Тонеллі віртуозно володіє технікою скальоли у повному її обсязі і у двох категоріях, але віддає перевагу сучасному її виду. Наголошує на тому що традиційні рецептури старих майстрів мають велике обмеження свого застосування. Тому сучасна скальола в основі якої є сучасні типи полімерних речовин є дуже актуальною і може знаходити своє естетичне призначення  не тільки в художньому оздобленні інтер’єру, але й екстер’єру, личкуванні стін, фасадів домів, колон, сходів, в оформлені підлог, а також для лиття складних скульптурних форм. У втіленні будь-яких других художніх та творчих замислах  дизайнерів, художників, реставраторів. На своєму майстер-класі Джованні Тонеллі переконливо довів що зв'язок історичного мистецького досвіду з сучасними інноваційними технологіями завжди дає неперевершений результат, розширює сферу можливостей митця і наближує сучасних художників до величі справжнього мистецтва минулого!

Інформацію підготувала викладач кафедри образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва  та реставрації творів мистецтва К-ПНУ ім. І.Огієнка

Наталія Мендерецька

2ogoloshenya